Loading

wait a moment

Tips voor een goede nachtrust

Een goede nachtrust is erg belangrijk. Zo ben je niet alleen fit gedurende de dag, je kunt je ook beter contenteren en je productiviteit gaat omhoog. Toch hebben best veel mensen last van slaapproblemen. Zo heeft maar liefst een derde van alle volwassenen moeite met slapen. Het is dan ook logisch dat je dit graag wilt oplossen. Ben je benieuwd hoe je dit kunt doen? Wij geven je graag tips voor een goede nachtrust!

Zet je schermen uit

We zitten maar wat graag in de avond nog even op onze telefoon of achter de laptop. Hoewel dit soms fijn kan zijn, is het niet bepaald bevorderlijk voor je nachtrust. Het licht van de schermen activeert namelijk je hersenen, waardoor je dus moeilijk kan ontspannen en in slaap kan vallen. Probeer daarom om al je schermen uit te zetten, minimaal een uur voordat je gaat slapen. Zo kan je lichaam meer slaaphormonen aanmaken en val je sneller in slaap.

Temperatuur

Hiernaast is het erg belangrijk dat je kamer op goede temperatuur is. Dit wil zeggen dat je slaapkamer tussen de 12 en de 18 graden is. In de zomer is het dus goed om de slaapkamer zo koel mogelijk te houden met een ventilator of airco en in de winter kun je het beste je raam overdag open zetten en met slapen eventueel dichtdoen.

Stille slaapkamer

Sommige mensen slapen heel diep en merken niks van omgevingsgeluid. Hiernaast zijn er ook lichte slapers die van het zachtste geluid nog wakker worden. Dit is erg vervelend, omdat het je slaappatroon onderbreekt en je hierdoor alleen maar vermoeider wakker wordt. Probeer er daarom voor te zorgen dat je in de nacht zo min mogelijk omgevingsgeluid hebt. Zet apparaten die geluid maken uit en zet bijvoorbeeld niet de droger nog snel aan als je gaat slapen. In de zomer is het verstandig om een klamboe van bambulah te kopen, omdat je zo niet gestoord kan worden door vervelende muggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *